Caroline Wiebenga
071 36 18 181
06 34 203 503
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Blog

De wetenschappelijke kijk op hoog-sensitiviteit Heb jij je weleens afgevraagd hoe het komt dat sommige mensen bij de minste of geringste tegenslag totaal uit het veld geslagen zijn en anderen zelfs bij grote calamiteiten onaangedaan lijken en hun leven vrij makkelijk voortzetten? En hoe het komt dat het ene kind…
Beelddenken (visueel-ruimtelijk) en taaldenken (verbaal) zijn twee verschillende leerstijlen waarmee mensen informatie opnemen, verwerken en reproduceren. Beelddenken en taaldenken staan volkomen los van intellectuele capaciteiten. Prestaties verbeteren sowieso wanneer er meer intellectuele capaciteiten aanwezig zijn. Beelddenken en taaldenken zijn twee fundamenteel andere manieren hoe mensen de dingen waarnemen, denken, problemen…
Inleiding Loes Ypma, Tweede Kamerlid met de portefeuille onderwijs voor de PVDA, deed de uitspraak: “Alle kinderen verdienen goed onderwijs. Zo kan ook een kind met beperkingen onderwijs volgen tussen leeftijdgenootjes en vrolijk opgroeien”(1). Hiermee doelt zij op de, in 2014 ingevoerde, Wet Passend Onderwijs, die door de Rijksoverheid als…
dinsdag, 04 oktober 2016
Delen:

Kunnen blinde mensen beelddenkers zijn?

Inleiding - beelddenken Mensen die in beelden denken kunnen in hun hoofd heel goed allerlei zaken zien. Bij het woord brood verschijnen er beelden van allerlei soorten brood, zoals wit brood, bruinbrood, croissants, stokbrood en krentenbrood. Maar beelddenken is meer dan alleen een heel goed voorstellingsvermogen. Beelddenken is visueel-ruimtelijk denken.…
Is het jullie opgevallen? Gouden-medaille-winnaars staan te stralen op het podium, met een enorme trotse en blije houding. Ook degenen die brons hebben gewonnen zijn enorm blij. Dit in tegenstelling tot de meeste winnaars van een zilveren medaille. Hoe komt dat? Dit korte artikel gaat in op wetenschappelijk onderzoek naar…
Pagina 1 van 2