| Vergelijking niet-beelddenkende personen Auditief -digitaal 
Denkt primair in woordenKan goed luisterenKan goed met tijd omgaanLeert stap voor stapLeert met vallen en opstaanMaakt vooruitgang van makkelijk naar moeilijkKan goed analytisch denkenLet op detailsVolgt goed mondelinge instructies opIs goed in rekenenLeert spellend lezenKan spellend hard-op lezenKan snel en netjes schrijvenIs goed georganiseerdKan laten zien dat hij/zij tussenstappenIs goed in rijtjes lerenHeeft een goed auditief korte-termijngeheugenHerhaling verbetert het onthoudenLeert goed met instructiesLeert ondanks emotionele reactiesHeeft genoeg aan één juist antwoordOntwikkelt zich gelijkmatigHeeft meestal hoge cijfersVindt algebra en scheikunde leukKan in de klas vreemde talen lerenIs academisch getalenteerdIs een vroegbloeier     | Beelddenkende personen Visueel-ruimtelijk 
Denkt primair in beeldenIs visueel ingesteldIs ruimtelijk ingesteldZiet het grote geheelLeert concepten in één keerLeert complexe concepten makkelijk, heeft moeite met eenvoudige dingenKan goed verbanden leggenOverziet het totaal plaatje, mist soms detailsKan goed kaartlezenIs beter in wiskundig beredeneren dan in rekenenLeert woorden in zijn geheelMoet het hele woord visualiseren om te kunnen spellenIs beter in snel typen dan schrijvenHeeft unieke manieren om te organiserenVindt intuïtief de goede antwoordenLeert het best door verbanden te leggenHeeft een goed visueel lange-termijngeheugenLeert concepten voor altijd; heeft geen herhaling nodigOntwikkelt eigen manieren om te lerenIs erg gevoelig voor voorkeur van de leraarGenereert ongewone oplossingen voorOntwikkelt zich met sprongenKan heel verschillende cijfers scorenVindt geometrie en natuurkunde leukLeert vreemde talen door onder te dompelenHeeft creatief, technisch, mechanisch, emotioneel of spiritueel talentIs een laatbloeier |